РЕЗУЛЬТАТИ КОНФЕРЕНЦІЇ ЮНЕСКО З ВИЩОЇ ОСВІТИ (WHEC2022): ПРИЙНЯТО ДОРОЖНЮ КАРТУ З РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО 2030 РОКУ

      Коментарі Вимкнено до РЕЗУЛЬТАТИ КОНФЕРЕНЦІЇ ЮНЕСКО З ВИЩОЇ ОСВІТИ (WHEC2022): ПРИЙНЯТО ДОРОЖНЮ КАРТУ З РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО 2030 РОКУ

Зібравши 2000 учасників зі 139 країн, Третя всесвітня конференція з вищої освіти (WHEC2022) розпочала рух за створення більш відкритих, інклюзивних, справедливих та спільних систем вищої освіти, з оглядом на складнощі та виклики нашого часу.

На закритті конференції, що проходила з 18 по 20 травня в Барселоні (Іспанія), Помічник Генерального директора ЮНЕСКО з питань освіти Стефанія Джанніні (Stefania Giannini) представила дорожню карту під назвою «Поза межами: нові шляхи переосмислення вищої освіти» (“Beyond Limits: New Ways to Reinvent Higher Education”), яка окреслює ключові принципи та переходи до переорієнтації вищої освіти в наступне десятиліття.

Головне гасло документа – переосмислити вищу освіту та усунути всі бар’єри для змін у цій системі.

«Наша відправна точка полягає в тому, що вища освіта є невід’ємною частиною права на освіту і суспільне благо», – сказала вона. “Трансформація вимагає зміни мислення, щоб надати перевагу співробітництву над конкуренцією; різноманітність над однорідністю, гнучкі шляхи над традиційно структурованими; відкритість над більш елітарними точками зору».

Документ керується двома часовими рамками: Порядком денним в області сталого розвитку на період до 2030 року та лінією горизонту 2050 року ініціативи “Futures of Education” (Майбутнє освіти).

Він встановлює ключові принципи для керівництва цією трансформацією, що охоплює інклюзію та різноманітність; захист академічної свободи; чесність та етика, а також прихильність до сталого розвитку та соціальної відповідальності.

Які принципи викладені в дорожній карті

Автори документа сформулювали шість принципів, на яких, на їхню думку, варто базувати систему вищої освіти:

– інклюзивність, рівність і різноманітність – освіта повинна бути доступною для максимально широкого кола людей;

– академічна свобода та участь усіх зацікавлених сторін – це має важливе значення для захисту академічної свободи співробітників та студентів університету від політичного втручання;

– розвиток критичного мислення і творчості є одним з головних завдань університетів;

– чесність та етика – університети повинні приділяти велику увагу етичним цінностям з метою сприяння розвитку чесності, толерантності та солідарності в суспільстві;

– прагнення до сталого розвитку та прагнення до соціальної відповідальності – університети повинні сприяти розвитку зеленої економіки та суспільства як такого;

– співпраця замість конкуренції – університети повинні працювати разом для досягнення спільних цілей, а не конкурувати один з одним.

Досягнення після прийняття дорожньої карти планується обговорити у 2027 році.

 

Джерело: Центр міжнародних проектів “Євроосвіта”